( užitečné výtažky z článku v magazínu Frontman )
1) Bicíí
2) Kytaraa
3) Basaa
4) Zpěvv
Pokud se celá kapela bude řídit tím, co jsme si už řekli, tak zpěvák nebo zpěvačka můžou zjistit, že mají vyřešeno.D
ržení mikrofonu. Mikrofon nejlépe funguje, když se namíří tam, kde má zpěvák ústa. Je to neuvěřitelné, ale spousta lidí drží mikrofon pod bradou, nebo s ním míří do nosu. Prostě musí být namířen přímo na pusu, ne bokem, a musí se na něj zpívat co nejblíže. Pak má dobře prokreslené basy, zpěv je tlustý, okolní rušivé zvuky nejsou tak slyšet, dobře funguje odposlech. Při této pozici mikrofonu je však důležité neměnit polohu. Jakákoli změna se drasticky projevuje úbytkem hlasitosti zpěvu. Například kytaristé zpěváci často uhýbají od mikrofonu, když mrknou, co dělá basák nebo při hledání toho správného pražce. Pro správný vyrovnaný zvuk je podmínka držet ústy na mikrofonu jako přibití.
Základní pravidlo, které platí vždy – když se neslyším, tak je lepší ubrat kravál, který mi brání slyšet to, co chci, než přidávat vlastní hlasitost !!!
Zvukař míchá energii, kterou kapela na koncertě vydává. Pokud kapela hraje nemastně neslaně, bez energie, tak s tím zvukař nic neudělá, ani kdyby byl sebelepší.V Anglii používají zvukaři jedno pravidlo, když si kapela stěžuje na zvuk : " Shit in, shit out "
Zdroj : http://frontman.cz/ctyri-nejcastejsi-chyby-pri-zive-produkci